![Nagykép-Faliujsag.jpg Nagykép-Faliujsag.jpg](picbig/7_12.jpg)
TÁMOP-GALÉRIA→![](pic/8_48.jpg) ![](pic/8_47.jpg) ![](pic/8_46.jpg) ![](pic/8_50.jpg) ![](pic/8_45.jpg) ![](pic/8_42.jpg) ![](pic/8_41.jpg) ![](pic/8_44.jpg) ![](pic/8_39.jpg) ![](pic/8_38.jpg) ![](pic/8_40.jpg) ![](pic/8_37.jpg) ![](pic/8_36.jpg) ![](pic/8_35.jpg) ![](pic/8_34.jpg) ![](pic/8_32.jpg) ![](pic/8_31.jpg) ![](pic/8_30.jpg)
α és Ω ← itt tekinthető meg a TÁMOP 3.1.4. projekt leírása
Kedves Szülők és Diákok!
Örömmel értesítjük az érdeklődőket, hogy iskolánk nyert a TÁMOP 3.1.4./08/01. jelű "Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben" című pályázaton, így az Erzsébetvárosi Önkormányzat iskolái között feladatellátási helyként részt veszünk a kompetencia alapú oktatásban, fejlesztésben.
Mindannyiunk érdeke, hogy gyermekeink úgy tanulhassanak, hogy egyéni képességeiket kibontakoztathassák, fejlesztésüket saját ütemüknek megfelelően tervezzük, egyenlő esélyeket biztosítsunk számukra. A pályázat ehhez a célhoz megfelelő anyagi hátteret nyújt.
Lehetőségünk nyílik a 2009/2010. tanévben és azt követően a kulcskompetencia területek kiemelt fejlesztésére, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazására, oktatási programok és taneszközök bevezetésére, adaptációjára.
Fő célunk, hogy tanulóink biztos tudással rendelkezzenek - szövegértés-szövegalkotás, matematika logika, digitális kompetencia területeken.
Közvetlen célunk, hogy a pályázat segítségével felkészítsük iskolánkat és pedagógusainkat a hatékony kompetencia alapú oktatásra és nyitottá tegyük az újszerű eljárások alkalmazására.
Mi a kompetencia?
Kompetencia: az ismeretek, képességek egysége, alkalmasság, ügyesség
Olyan általános képesség, amely a tudáson, a tapasztalaton és az értéken alapszik, és amelyet egy adott személy tanulás során fejleszt ki magában" (Coolahan).
Az egyénben tanulás által kialakult olyan képesség-együttes, amelynek révén az életben alkotó módon, új és új helyzetekben el tudja látni feladatát, képes problémát megoldani, tudását alkalmazni, tanulni.
Miért van szükség a kompetencia alapú oktatásra?
A magyar közoktatás nagy változáson ment keresztül az irányítás és finanszírozás, hatékonyság szempontjából. Nemzetközi felmérések alapján megállapítható, hogy az iskolákból kikerült fiatalok súlyos olvasási és matematikai nehézséggel küzdenek. A tények az oktatás fejlesztését indokolták. Ennek érdekében dolgoztak ki országos fejlesztési programokat.
A HEFOP-program keretében a fejlesztés már a közoktatási intézményekben eredményeket hozott. Ennek továbbfejlesztése a TÁMOP-program, mely a fejlesztés szélesebb körben való bevezetését és a pedagógia mindennapi gyakorlatába való beültetését célozza.
Újszerű oktatási eljárások, oktatási formák bevezetése
- Projektoktatás: iskolai szintű, nem szakrendszerű oktatás
- Témahét: iskolai szintű
- Tantárgytömbösítés - epochális oktatás: matematika és angol nyelv tantárgyaknál
- Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása: Ember és társadalom témában.
- Moduláris oktatás
|