| 
 Erdei iskola      ÖKO NAP 
 Előzetes:   - Vegyes csapatok beosztása 2013.03.26-án. - Zöld ruhában jön mindenki. - Szárazelem gyűjtése osztályonként. - Kupakgyűjtés osztályonként. - Wc- papír guriga gyűjtése, minden gyerek egy db-ot ad az osztályfőnökének.     - Színes papír a tojástartóhoz, minden tanuló egy db-ot ad az osztályfőnökének.          - Kifújt tojás gyűjtése, minden gyerek egy db-ot ad az osztályfőnökének. - 3-4. osztályosoknak: kollázs kép készítése hulladékból /papír, rongy, műanyag…/    Téma: Környezetvédelem /leadás: 03.25-re/. - 1-2. osztályosoknak: bábkészítés: hulladékból / papír, rongy, természetes anyag…/   Téma: Környezetvédelem / leadás: 03.25-re/. 
 ÖKO nap: Alsó tagozat Idő: 2013.03.27. 8-8.25 : Reggeli 8.30- 8.50 : H42 tornaterem: Megnyitó: Tállai Zsuzsanna Rózsa Magdolna   Tisztasági verseny elindítása. Legzöldebb osztály versenyének elindítása. Filmvetítés: Környezetvédelem   9.00- 11.45: ÖKO verseny forgószínpad formában.     - Minden állomáson 15- 15 percet tartózkodnak a gyerekek. - A forgást Papp Judit jelzi csengővel. Rózsa Magdolna szervező
 Program
 
| Állomás | Felelős | Terem | Anyagszükséglet/pénz |  
| 1. Játékos   feladatok számítógéppel   /Energiagazdálkodás/ | Cser Anna Rétfalvi Ágnes | 416 | számítógép ELMŰ/Energia Suli/ Otthon és az iskola |  
| 2. Állatgondozás -   állatvédelem   | Szeszenka Gabriella Bokros Éva | 414 | Mimio, élő állat, termény:   /kukorica, zab…/ sárgarépa, alma |  
| 3. PET-teke /Újrahasznosítás/   | So Somogyi Éva Sz Varga Violetta   | 413 | 18 db PET palack, 2 labda |  
| 4. Húsvéti tojás   készítése kifújt tojásból /Újrahasznosítás/ | Üveges Edit Takács Ildikó | 412 | kifújt tojás,   ragasztó, konfetti |  
| 5. Tojástartó készítése  Wc-papír gurigából /Újrahasznosítás/ | Komaság Margit Endrédi Nóra | 411 | WC- papír guriga,   színes papír, ragasztó, olló |  
| 6.Salátakészítés -   keresztrejtvény /Egészséges táplálkozás/ | Osváth Bea Osváth Adrienn   | 409 | saláta, edény,   evőeszköz, pohár |  
| 7. ”Egészséges”   közmondások, rajzkészítés / Egészséges élet/ | Varga Dóri, Kállai Éva | 408 | szétvágott mondatkártya, boríték, zsírkréta, csomagolópapír |  
| 8. Activity  körülírás, mutogatás, rajzolás /Öko-val kapcsolatos szavak/   | Bátor Kármen Varga Péter | 407 | szókártya |  
| 9. Ökopeca /Szelektív hulladékgyűjtés/   | Németh Erika Recski Edit | 406 | papír-tó, pecabot, szelektív hulladékgyűjtő, hulladék |  
| 10. Gyógynövény,   gyógytea     | Pilis Mónika Rózsa Magdolna | 405 | gyógynövény, gyógytea,   gyógycukorka, pohár, kanál, vízforraló |  
| 11. Társasjáték /Ökos kérdések/   | Tállai Zsuzsa Tripolszky Judit | 403 | újságpapír, dobókocka, kérdések |    Tartalék: Papp Judit /csengető/                                                              Szőke Andi Üveges Ica Hajdu Szilvia     
 „Vendég vagy a világban, és ez a világ szép vendégfogadó. Van napsugara, vize, pillangója, madara.  Van virágja, rengeteg sok. Tanulj meg örvendeni nekik.  Igyekezz többet törődni azzal, ami még a világ szépségeiből csodálatosképpen megmaradt,  az emberiség minden pusztításai mellett is.”  Wass Albert 
 Örömmel értesítjük tanulóinkat és szüleiket, a kedves érdeklődőket, hogy a Baross Gábor Általános Iskola a 2011/2012-es tanév végén elnyerte az ÖKOISKOLA címet.
 Az Ökoiskola cím azon iskolák munkájának legmagasabb szintű állami elismerése, melyek iskolafejlesztési, pedagógiai munkája kiemelkedően magas színvonalon képviseli a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiai értékeit. Az Ökoiskola cím adományozása kapcsolódik az ENSZ "A fenntarthatóságra oktatás" 2005 - 2014 . évtizedének programjához. Az Ökoiskola egyfajta szempontrendszer, mely irányt mutat: Egy Ökoiskolában nemcsak a tanításban érvényesülnek a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának elvei, hanem az iskolai élet minden területén. Ökoiskolánkban szerepet kap a környezeti nevelés, a diákok ötleteikkel, munkájukkal segítik az iskola környezettudatos működését. Iskolánk működtetése környezetkímélő, a szülőkkel és a helyi közösséggel együttműködve a helyi környezeti problémák megoldásában. 
 Pedagógiai Programunkban kiemelkedő szerepet kap: 
 - Erkölcsi értékek fenntartása és átadása. - Környező világunk megismertetése, megszerettetése, megóvása. - Hagyományok ápolása. 
 Környezeti nevelési céljaink, feladataink a fenntarthatóság érdekében: 
 - Környezetvédelmi, ökológiai alapismeretek tanítása. - Környezeti problémák megoldásához szükséges készségek fejlesztése. - Élményekben, cselekvésekben gazdag pedagógiai módszerek alkalmazása. 
 Környezeti nevelésünk legfontosabb színtere az iskola és környezete 
 - A tantermeket, folyosókat növényekkel, tanáraink és   diákjaink alkotásaival díszítjük. - Környezettel harmonizáló játszó- és pihenőhelyek kialakítása. - Két új sportudvarunkat rendszeresen használjuk a mindennapi testnevelésben és a programokon. - Iskolai zöldterületek bővítése, ápolása tantermekben, folyosókon, ökosarok kialakítása az udvaron.. - Madáretetők kihelyezése, gondozása az öreg udvari fákra.. 
 Lépések az iskola környezetbarát működése irányában 
 - Energiatakarékosság a vízhasználat, világítás és szellőztetés területén. - Környezetbarát tisztítószerek használata. - Szelektív hulladékgyűjtés. - Tisztasági verseny.( „zöld szemüveg”) - Egészséges életmód, biotermékek bemutatása és megkedveltetése az egészség és családi napok keretében.. 
 Környezeti nevelés a tanórán és tanórán kívül 
 - Minden tantárgyba beillesztett környezeti nevelés. - Helyi természeti- és környezeti értékek megismerése. - Az iskola fejleszti a fenntarthatósággal kapcsolatos információs bázisát a könyvtárban könyvek, Cd-romok, folyóiratok formájában. - Túrák, tanulmányi kirándulások, táborok szervezése. - Figyelemfelhívás jeles napokon: Víz Világnapja,  Föld Napja, Madarak és Fák Napja, Környezetvédelmi Világnap, Takarítási Világnap, Autómentes Világnap, Állatok Világnapja, Biodiverzitás Napja, Gyalogló Világnap. - Ökohíradón keresztül a diákok folyamatos tájékoztatása. - Természetismereti versenyek, vetélkedők. - DÖK rendezvényei,  előadásokon, találkozókon, pályázatokon váló részvétel. - Erdei iskola helyszínének felkeresése, megismerése, erdei iskolai program kidolgozása. - Aktuális pályázatok készítése. - Szelektív hulladékgyűjtést támogató pályázatok. - A szakmai munkaközösségek összehangolják környezeti nevelési feladataikat. - A technikai dolgozók számára tájékoztatást tartunk az ökoiskolai feladatokról. Decemberben az adventi készülődés jegyében, természetes anyagokból, kézműves technikákkal készítünk ajándék- és dísztárgyakat. 
 DADA  A Dohányzás, Alkohol, Drog, AIDS Program évek óta sikeresen folyik iskolánkban kiképzett rendőr segítségével. A Rendőrség Biztonságra Nevelő Iskolai Programjának célja   A gyermekek felismerjék a veszélyhelyzeteket. Meg tudják különböztetni az Őket érő pozitív és negatív hatásokat. Ki tudják számítani döntéseiket, cselekedeteik következményét, eredményét. Képesek legyenek ellenállni még a kortársaiktól érkező csábításnak, kínálásnak. Olyan megoldási módok közvetítése a gyermekeknek, melyeket személyiségükbe építve szükség szerint készségszinten tudnak alkalmazni.
   Pályázatok e-mail címe A pályázatokat elektronikus formában a következő címre küldhetitek el:barosspalyazat[kukac]gmail.com
 |