www.barossuli.hu
Keresett szó:

    Nagykép-logo.png

 

Nagykép-logo.jpg

    Nagykép-Mysty logo.jpg

Ökoiskola

Erdei iskola Nagykép-logoword.png

 

 

ÖKO NAPNagykép-ökoláb.jpg

Előzetes:

 

- Vegyes csapatok beosztása 2013.03.26-án.

- Zöld ruhában jön mindenki.

- Szárazelem gyűjtése osztályonként.

- Kupakgyűjtés osztályonként.

- Wc- papír guriga gyűjtése, minden gyerek egy db-ot ad az osztályfőnökének.    

- Színes papír a tojástartóhoz, minden tanuló egy db-ot ad az osztályfőnökének.         

- Kifújt tojás gyűjtése, minden gyerek egy db-ot ad az osztályfőnökének.

- 3-4. osztályosoknak: kollázs kép készítése hulladékból /papír, rongy, műanyag…/ 

  Téma: Környezetvédelem /leadás: 03.25-re/.

- 1-2. osztályosoknak: bábkészítés: hulladékból / papír, rongy, természetes anyag…/

  Téma: Környezetvédelem / leadás: 03.25-re/.

Nagykép-gomb.jpg

ÖKO nap: Alsó tagozat

Idő: 2013.03.27.

8-8.25 : Reggeli

8.30- 8.50 : H42 tornaterem: Megnyitó: Tállai Zsuzsanna

Rózsa Magdolna

 

Tisztasági verseny elindítása.

Legzöldebb osztály versenyének elindítása.

Filmvetítés: Környezetvédelem

 

9.00- 11.45: ÖKO verseny forgószínpad formában.    

- Minden állomáson 15- 15 percet tartózkodnak a gyerekek.

- A forgást Papp Judit jelzi csengővel.

Rózsa Magdolna

szervező

Program

Állomás

Felelős

Terem

Anyagszükséglet/pénz

1. Játékos feladatok számítógéppel

 

/Energiagazdálkodás/

Cser Anna

Rétfalvi Ágnes

416

számítógép

ELMŰ/Energia Suli/ Otthon és az iskola

2. Állatgondozás - állatvédelem

 

Szeszenka Gabriella

Bokros Éva

414

Mimio, élő állat, termény: /kukorica, zab…/ sárgarépa, alma

3. PET-teke

/Újrahasznosítás/

 

So Somogyi Éva

Sz Varga Violetta

 

413

18 db PET palack,

2 labda

4. Húsvéti tojás készítése

kifújt tojásból

/Újrahasznosítás/

Üveges Edit

Takács Ildikó

412

kifújt tojás, ragasztó, konfetti

5. Tojástartó készítése

Wc-papír gurigából

/Újrahasznosítás/

Komaság Margit

Endrédi Nóra

411

WC- papír guriga, színes papír, ragasztó, olló

6.Salátakészítés - keresztrejtvény

/Egészséges táplálkozás/

Osváth Bea

Osváth Adrienn

 

409

saláta, edény, evőeszköz, pohár

7. ”Egészséges” közmondások,

rajzkészítés

/ Egészséges élet/

Varga Dóri,

Kállai Éva

408

szétvágott mondatkártya, boríték, zsírkréta,

csomagolópapír

8. Activity

körülírás, mutogatás, rajzolás

/Öko-val kapcsolatos szavak/

 

Bátor Kármen

Varga Péter

407

szókártya

9. Ökopeca

/Szelektív hulladékgyűjtés/

 

Németh Erika

Recski Edit

406

papír-tó, pecabot,

szelektív hulladékgyűjtő, hulladék

10. Gyógynövény, gyógytea

 

 

Pilis Mónika

Rózsa Magdolna

405

gyógynövény, gyógytea, gyógycukorka, pohár, kanál, vízforraló

11. Társasjáték

/Ökos kérdések/

 

Tállai Zsuzsa

Tripolszky Judit

403

újságpapír, dobókocka, kérdések

 

Tartalék:

Papp Judit /csengető/                                                             

Szőke Andi

Üveges Ica

Hajdu Szilvia  

 

Nagykép-okoiskola001.jpg

„Vendég vagy a világban, és ez a világ szép vendégfogadó. Van napsugara, vize, pillangója, madara.

Van virágja, rengeteg sok. Tanulj meg örvendeni nekik.

Igyekezz többet törődni azzal, ami még a világ szépségeiből csodálatosképpen megmaradt,

az emberiség minden pusztításai mellett is.”

Wass Albert



Örömmel értesítjük tanulóinkat és szüleiket, a kedves érdeklődőket, hogy a Baross Gábor Általános Iskola a 2011/2012-es tanév végén elnyerte az ÖKOISKOLA címet.

Az Ökoiskola cím azon iskolák munkájának legmagasabb szintű állami elismerése, melyek iskolafejlesztési, pedagógiai munkája kiemelkedően magas színvonalon képviseli a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiai értékeit.

Az Ökoiskola cím adományozása kapcsolódik az ENSZ "A fenntarthatóságra oktatás" 2005 - 2014 . évtizedének programjához.

Az Ökoiskola egyfajta szempontrendszer, mely irányt mutat: Egy Ökoiskolában nemcsak a tanításban érvényesülnek a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának elvei, hanem az iskolai élet minden területén.

Ökoiskolánkban szerepet kap a környezeti nevelés, a diákok ötleteikkel, munkájukkal segítik az iskola környezettudatos működését. Iskolánk működtetése környezetkímélő, a szülőkkel és a helyi közösséggel együttműködve a helyi környezeti problémák megoldásában.


Pedagógiai Programunkban kiemelkedő szerepet kap:


- Erkölcsi értékek fenntartása és átadása.

- Környező világunk megismertetése, megszerettetése, megóvása.

- Hagyományok ápolása.


Környezeti nevelési céljaink, feladataink a fenntarthatóság érdekében:


- Környezetvédelmi, ökológiai alapismeretek tanítása.

- Környezeti problémák megoldásához szükséges készségek fejlesztése.

- Élményekben, cselekvésekben gazdag pedagógiai módszerek alkalmazása.


Környezeti nevelésünk legfontosabb színtere az iskola és környezete


- A tantermeket, folyosókat növényekkel, tanáraink és   diákjaink alkotásaival díszítjük.

- Környezettel harmonizáló játszó- és pihenőhelyek kialakítása.

- Két új sportudvarunkat rendszeresen használjuk a mindennapi testnevelésben és a programokon.

- Iskolai zöldterületek bővítése, ápolása tantermekben, folyosókon, ökosarok kialakítása az udvaron..

- Madáretetők kihelyezése, gondozása az öreg udvari fákra..


Lépések az iskola környezetbarát működése irányában


- Energiatakarékosság a vízhasználat, világítás és szellőztetés területén.

- Környezetbarát tisztítószerek használata.

- Szelektív hulladékgyűjtés.

- Tisztasági verseny.( „zöld szemüveg”)

- Egészséges életmód, biotermékek bemutatása és megkedveltetése az egészség és családi napok keretében..


Környezeti nevelés a tanórán és tanórán kívül


- Minden tantárgyba beillesztett környezeti nevelés.

- Helyi természeti- és környezeti értékek megismerése.

- Az iskola fejleszti a fenntarthatósággal kapcsolatos információs bázisát a könyvtárban könyvek, Cd-romok, folyóiratok formájában.

- Túrák, tanulmányi kirándulások, táborok szervezése.

- Figyelemfelhívás jeles napokon: Víz Világnapja,  Föld Napja, Madarak és Fák Napja, Környezetvédelmi Világnap, Takarítási Világnap, Autómentes Világnap, Állatok Világnapja, Biodiverzitás Napja, Gyalogló Világnap.

- Ökohíradón keresztül a diákok folyamatos tájékoztatása.

- Természetismereti versenyek, vetélkedők.

- DÖK rendezvényei,  előadásokon, találkozókon, pályázatokon váló részvétel.

- Erdei iskola helyszínének felkeresése, megismerése, erdei iskolai program kidolgozása.

- Aktuális pályázatok készítése.

- Szelektív hulladékgyűjtést támogató pályázatok.

- A szakmai munkaközösségek összehangolják környezeti nevelési feladataikat.

- A technikai dolgozók számára tájékoztatást tartunk az ökoiskolai feladatokról.

Decemberben az adventi készülődés jegyében, természetes anyagokból, kézműves technikákkal készítünk ajándék- és dísztárgyakat.


DADA 

A Dohányzás, Alkohol, Drog, AIDS Program évek óta sikeresen folyik iskolánkban kiképzett rendőr segítségével.

A Rendőrség Biztonságra Nevelő Iskolai Programjának célja  

A gyermekek felismerjék a veszélyhelyzeteket.

Meg tudják különböztetni az Őket érő pozitív és negatív hatásokat.

Ki tudják számítani döntéseiket, cselekedeteik következményét, eredményét.

Képesek legyenek ellenállni még a kortársaiktól érkező csábításnak, kínálásnak.

Olyan megoldási módok közvetítése a gyermekeknek, melyeket személyiségükbe építve szükség szerint készségszinten tudnak alkalmazni.

 

Pályázatok e-mail címe

A pályázatokat elektronikus formában a következő címre küldhetitek el:
barosspalyazat[kukac]gmail.com

<< 2024. Április >>
H K SZE CS P SZO V
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
       

Az iskola youtube csatornája elérhető az alábbi linken: https://goo.gl/eW4l6H

Nagykép-dth_fb.png


Nagykép-Erzsebetvaros.jpg

Közzétételi lista 
Nagykép-education_and_culture.jpg

Nagykép-tempus.jpg
COMENIUS
Iskolai Együttműködés Pályázat

Nagykép-ujmagyarorszag.jpg
TÁMOP -3.1.4-08/1-2008-0012
 
 ISKOLAÚJSÁG
 

Copyright @ Baross Gábor Általános Iskola