Örömmel értesítjük tanulóinkat és szüleiket, a kedves érdeklődőket, hogy a Baross Gábor Általános Iskola a 2011/2012-es tanév végén elnyerte az ÖKOISKOLA címet.
Az Ökoiskola cím azon iskolák munkájának legmagasabb szintű állami elismerése, melyek iskolafejlesztési, pedagógiai munkája kiemelkedően magas színvonalon képviseli a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiai értékeit.
Az Ökoiskola cím adományozása kapcsolódik az ENSZ "A fenntarthatóságra oktatás" 2005 - 2014 . évtizedének programjához.
Az Ökoiskola egyfajta szempontrendszer, mely irányt mutat: Egy Ökoiskolában nemcsak a tanításban érvényesülnek a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának elvei, hanem az iskolai élet minden területén.
Ökoiskolánkban szerepet kap a környezeti nevelés, a diákok ötleteikkel, munkájukkal segítik az iskola környezettudatos működését. Iskolánk működtetése környezetkímélő, a szülőkkel és a helyi közösséggel együttműködve a helyi környezeti problémák megoldásában.
Pedagógiai Programunkban kiemelkedő szerepet kap:
- Erkölcsi értékek fenntartása és átadása.
- Környező világunk megismertetése, megszerettetése, megóvása.
- Hagyományok ápolása.
Környezeti nevelési céljaink, feladataink a fenntarthatóság érdekében:
- Környezetvédelmi, ökológiai alapismeretek tanítása.
- Környezeti problémák megoldásához szükséges készségek fejlesztése.
- Élményekben, cselekvésekben gazdag pedagógiai módszerek alkalmazása.
Környezeti nevelésünk legfontosabb színtere az iskola és környezete
- A tantermeket, folyosókat növényekkel, tanáraink és diákjaink alkotásaival díszítjük.
- Környezettel harmonizáló játszó- és pihenőhelyek kialakítása.
- Két új sportudvarunkat rendszeresen használjuk a mindennapi testnevelésben és a programokon.
- Iskolai zöldterületek bővítése, ápolása tantermekben, folyosókon, ökosarok kialakítása az udvaron..
- Madáretetők kihelyezése, gondozása az öreg udvari fákra..
Lépések az iskola környezetbarát működése irányában
- Energiatakarékosság a vízhasználat, világítás és szellőztetés területén.
- Környezetbarát tisztítószerek használata.
- Szelektív hulladékgyűjtés.
- Tisztasági verseny.( „zöld szemüveg”)
- Egészséges életmód, biotermékek bemutatása és megkedveltetése az egészség és családi napok keretében..
Környezeti nevelés a tanórán és tanórán kívül
- Minden tantárgyba beillesztett környezeti nevelés.
- Helyi természeti- és környezeti értékek megismerése.
- Az iskola fejleszti a fenntarthatósággal kapcsolatos információs bázisát a könyvtárban könyvek, Cd-romok, folyóiratok formájában.
- Túrák, tanulmányi kirándulások, táborok szervezése.
- Figyelemfelhívás jeles napokon: Víz Világnapja, Föld Napja, Madarak és Fák Napja, Környezetvédelmi Világnap, Takarítási Világnap, Autómentes Világnap, Állatok Világnapja, Biodiverzitás Napja, Gyalogló Világnap.
- Ökohíradón keresztül a diákok folyamatos tájékoztatása.
- Természetismereti versenyek, vetélkedők.
- DÖK rendezvényei, előadásokon, találkozókon, pályázatokon váló részvétel.
- Erdei iskola helyszínének felkeresése, megismerése, erdei iskolai program kidolgozása.
- Aktuális pályázatok készítése.
- Szelektív hulladékgyűjtést támogató pályázatok.
- A szakmai munkaközösségek összehangolják környezeti nevelési feladataikat.
- A technikai dolgozók számára tájékoztatást tartunk az ökoiskolai feladatokról.
Decemberben az adventi készülődés jegyében, természetes anyagokból, kézműves technikákkal készítünk ajándék- és dísztárgyakat.
DADA
A Dohányzás, Alkohol, Drog, AIDS Program évek óta sikeresen folyik iskolánkban kiképzett rendőr segítségével.
A Rendőrség Biztonságra Nevelő Iskolai Programjának célja
A gyermekek felismerjék a veszélyhelyzeteket.
Meg tudják különböztetni az Őket érő pozitív és negatív hatásokat.
Ki tudják számítani döntéseiket, cselekedeteik következményét, eredményét.
Képesek legyenek ellenállni még a kortársaiktól érkező csábításnak, kínálásnak.
Olyan megoldási módok közvetítése a gyermekeknek, melyeket személyiségükbe építve szükség szerint készségszinten tudnak alkalmazni.
|
|
|