Osztály |
Létszám |
1.c |
27 |
1.t |
25 |
2.c |
27 |
2.t |
23 |
3.c |
20 |
3.t |
17 |
4.c |
20 |
4.t |
20 |
5.a |
15 |
5.c |
20 |
6.a |
22 |
6.c |
20 |
7.a |
20 |
7.c |
23 |
8.a |
17 |
8.c |
18 |
Munkakör |
Végzettség |
Létszám |
Igazgató |
Egyetem, közoktatási vezető |
1 fő |
Igazgató-helyettes |
Egyetem, szakvizsga |
1 fő |
Főiskola, közoktatási vezető |
1 fő |
|
Tanító-tanár |
Egyetem |
2 fő |
Főiskola |
23 fő |
|
Napközis nevelő |
Főiskola |
7 fő |
Fejlesztő pedagógus |
Főiskola |
3 fő |
Könyvtáros |
Főiskola |
1 fő |
Pszichológus |
Főiskola |
1 fő |
Feladatkör |
Végzettség |
Szakképzettség |
Létszám |
Iskolatitkár |
Érettségi |
Irodavezető |
1 fő |
Pedagógiai asszisztens |
Érettségi |
Pedagógiai asszisztens |
3 fő |
Rendszergazda |
Érettségi |
Informatikus |
1 fő |
|
Szövegértés |
Matematika |
||
6.évfolyam |
8.évfolyam |
6.évfolyam |
8.évfolyam |
|
2012. |
1471 |
1588 |
1534 |
1761 |
2013. |
1581 |
1537 |
1578 |
1621 |
2014. |
1449 |
1557 |
1453 |
1574 |
2015. |
1353 |
1503 |
1374 |
1495 |
2016. |
1465 |
1571 |
1517 |
1604 |
2017. |
1493 |
1604 |
1599 |
1684 |
2018. |
1532 |
1646 |
1641 |
1613 |
2019. |
1564 |
1652 |
1694 |
1703 |
Tanév |
Gimnázium (fő) |
Szakközépiskola (fő) |
Szakiskola (fő) |
2011/2012. |
32 |
8 |
16 |
2012/2013. |
16 |
18 |
3 |
2013/2014. |
26 |
14 |
10 |
2014/2015. |
19 |
7 |
7 |
2015/2016. |
11 |
16 |
|
Tanév |
Gimnázium (fő) |
Szakgimnázium (fő) |
Szakközépiskola (fő) |
Szakiskola (fő) |
2016/2017. |
22 |
14 |
1 |
6 |
2017/2018. |
17 |
2 |
2 |
9 |
2018/2019. |
15 |
6 |
10 |
1 |
2019/2020. |
8 |
17 |
16 |
2 |
2020/2021. |
7 |
7 |
22 |
0 |
Tanév |
Évfolyamismétlők (fő) |
2011/2012. |
12 |
2012/2013. |
19 |
2013/2014. |
13 |
2014/2015. |
17 |
2015/2016. |
28 |
2016/2017. |
26 |
2017/2018. |
13 |
2018/2019. |
10 |
2019/2020. |
6 |
2020/2021. |
34 |
A 2021/2022. tanévben a tanítási év első tanítási napja: 2021. szeptember 1. (szerda), utolsó tanítási napja: 2022. június 15. (szerda).
A tanítási napok száma 181 nap.
A tanítási év első féléve 2022. január 21-ig tart, 2022. január 28-ig értesítjük a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről.
A hat tanítás nélküli munkanapot meghatározott pedagógiai célra tanítás nélküli munkanapként használjuk fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról az iskolai diákönkormányzat dönt (-a nevelőtestület véleményének kikérésével-).
Az iskola első évfolyamára a tanköteles tanulókat 2022. április 21–22-án kell beíratni.
Napok száma Időpont Esemény
1. 2021.10.22. Szakmázz! pályaorientációs nap
2.3. 2021. 12.20. és 21. Módszertani napok
4. 2022.03.11. DÖK-Nap
5.6. 2022.05.02. és 05.03. Szakmai napok - Belső továbbképzés
- Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2021. október 22. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2021. november 2. (kedd).
- A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2021. december 21. (kedd), a szünet utáni első tanítási nap 2022. január 3. (hétfő).
- A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2022. április 13. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2022. április 20. (szerda).
Időpont Esemény
2021.09.24. Magyar Diáksport Napja
2021.10.09-24. Európai Kódolás Hete
2021.12.13-17. Karácsonyi témahét
2022.03.07-11. „Pénz7” Pénzügyi és vállalkozói témahét
2022.04.04-08. Digitális Témahét
2022.04.25-29. Fenntarthatósági Témahét
Időpont Esemény
2022.06.15. Ballagás
2022.06.21. Tanévzáró ünnepség
2022.06.24. Tanévzáró értekezlet
2021.09.hó-10.15. |
DIFER – bemeneti mérés |
1.évf. |
2021.09. 06-10. |
Tantárgyi mérések (bemeneti – diagnosztikus mérés) |
2-8.évf. |
2021.09.20-10.11. |
Országos Pályaorientációs mérés |
8.évf. |
2021.09.27-10.01. |
Tantárgyi mérések (szummatív - visszamérés) |
2-8.évf. |
2021.11.16. |
Tudáspróba |
8.évf. |
2022.06.15-ig. |
NETFIT (diákok fizikai állapota és edzettsége) |
1-8. évf. |
2022.03.17. |
Iskolai kompetenciamérés |
6., 8.évf. |
2022.05. hó |
DIFER - visszamérés |
1.évf. |
2022.05.04-05.17. |
OKÉV - szövegértési, matematikai, természettudományi és idegen nyelvi kompetenciákat vizsgáló mérés |
8.évf. |
2022.05.18-05.31. |
OKÉV - szövegértési, matematikai, természettudományi és idegen nyelvi kompetenciákat vizsgáló mérés |
6.évf. |
2022.05.23-05.27. |
Szövegértési, matematikai kompetenciákat vizsgáló mérés |
4.évf. |
2022.05.30-06.03. |
Év végi tantárgyi mérések (szummatív-visszamérés) |
1-8.évf. |
Az ismeretanyag átadásának színhelye alapvetően a tanítási óra, azonban a készségek kialakításának és a gyakorlat megszerzésének a lehetősége nem korlátozódhat csak a tanórára. A fent említett jártasságok nagy részét csak rendszeres, kitartó munkával lehet elérni, mely elképzelhetetlen az otthoni gyakorlás nélkül. Ezért a tantárgyak legtöbbjénél szükséges a rendszeres házi feladat. Az otthoni feladatok jellege függ a tantárgy sajátosságától.
feladatgyűjteményből adott feladatok,
tankönyvi kérdésekre adandó válaszok,
vázlatkészítés,
leíró vagy elemző munkák,
házidolgozat,
gyűjtő- vagy kutatómunka, illetve számítógépes feladat.
Hétvégére, iskolai szünetekre nem adunk
A hétközbeni házi feladatok gyakorlásra irányuló feladatok legyenek
Hosszabb memoriter adása esetén a tanulókkal egyeztetve, a határidőt pontosan meg kell jelölni.
Szorgalmi feladatot a tanulók önként vállalhatnak.
átadásának színhelye alapvetően a tanítási óra, azonban a készségek kialakításának és a gyakorlat megszerzésének a lehetősége nem korlátozódhat csak a tanórára. A fent említett jártasságok nagy részét csak rendszeres, kitartó munkával lehet elérni, mely elképzelhetetlen az otthoni gyakorlás nélkül. Ezért a tantárgyak legtöbbjénél szükséges a rendszeres házi feladat. Az otthoni feladatok jellege függ a tantárgy sajátosságától.
feladatgyűjteményből adott feladatok,
tankönyvi kérdésekre adandó válaszok,
vázlatkészítés,
leíró vagy elemző munkák,
házidolgozat,
gyűjtő- vagy kutatómunka, illetve számítógépes feladat.
Hétvégére, iskolai szünetekre nem adunk
A hétközbeni házi feladatok gyakorlásra irányuló feladatok legyenek
Hosszabb memoriter adása esetén a tanulókkal egyeztetve, a határidőt pontosan meg kell jelölni.
Szorgalmi feladatot a tanulók önként vállalhatnak.
Nyitvatartási rend
A tanítás rendje
A tanítás 7. 45 órakor kezdődik. Az órák 45 percesek, a 6. órák 40 percesek. A szünetek idejét a Házirend határozza meg. A tanítási idő végén a tanulók csoportosan, nevelői kísérettel távoznak az iskolából. A tanuló a tanítási idő alatt csak osztályfőnöke, távollétében az osztályfőnök-helyettes vagy az iskolában tartózkodó vezető írásos engedélyével hagyhatja el az iskolát.
Ügyeletek
Pedagógus ügyelet: 7.00 – 7.45 óra között reggeli alsós ügyeletet, /folyosó–utcai ügyeletet/ a későbbiekben a tanítási órák közötti szünetekben a folyosókon. Az ebédlőben az ebédeltetés ideje alatt tanári, pedagógus asszisztensi ügyelet működik. Az ügyeleti beosztás az órarend szerint készül, figyelemmel a pedagógusok egyenletes terhelésére.
Tanulói ügyelet: A tanulói ügyeletet a diákönkormányzat vezetője szervezi meg és ellenőrzi. A tanulói ügyelet kialakításában figyelemmel kell lenni arra, hogy az ügyeleti tevékenység a tanulókat a tanulásban, a tanórákon való részvételben lehető legkisebb mértékben akadályozza.
Hivatalos ügyek intézése
A hivatalos ügyek intézése az iskolatitkári irodában történik 7. 00 és 15.00 óra között
Az ügyfélfogadás ideje és rendje a portán és a titkárságon olvasható.
A vezetők benntartózkodása
Az iskola nyitvatartási idején belül reggel 7. 00 és 17.00 óra között az igazgató és helyettesei közül egy vezetőnek az iskolában kell tartózkodnia.
Közérdekű adatok megismerésének és igénylésének rendje
Közérdekű adatok megismerése
Alapfogalmak
Közérdekű adat: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő, valamint a tevékenységére vonatkozó, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől.
Közérdekből nyilvános adat: a közérdekű adat fogalma alá nem tartozó minden olyan adat, amelynek nyilvánosságra hozatalát vagy hozzáférhetővé tételét törvény közérdekből elrendeli.
Személyes adat: bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. A személy különösen akkor tekinthető azonosíthatónak, ha őt - közvetlenül, vagy közvetve - név, azonosító jel, illetőleg egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális, vagy szociális azonosságára jellemző tényező alapján azonosítani lehet.
Közérdekű adatok nyilvánossága
A Budapest VII. Kerületi Baross Gábor Általános Iskola, mint állami és helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv a feladatkörébe tartozó ügyekben köteles elősegíteni és biztosítani az intézménnyel és a tanulók nevelésével és oktatásával kapcsolatos pontos és gyors tájékoztatást. Ezek alapján nyilvánosak az alábbi adatok és az iskola honlapján megtekinthetők:
Az intézmény lehetővé teszi, hogy a kezelésében lévő közérdekű adatot bárki megismerhesse, kivéve:
A közérdekből nyilvános adatok megismerésére a közérdekű adatok megismerésére vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igény és teljesítése
Közérdekű adatot bárki illetékmentesen igényelhet személyesen a Budapest VII. Kerületi Baross Gábor Általános Iskolában (1078 Budapest, VII. ker. Hernád u. 42-46.).
Az előterjesztett igényt akkor lehet szóban teljesíteni, ha:
Az adatokat tartalmazó dokumentumról vagy dokumentumrészről, annak tárolási módjától függetlenül az igénylő másolatot kaphat.
A közérdekű adatigénylés teljesítésekor költségtérítés állapítható meg.
Ha a közérdekű adatot tartalmazó dokumentum az igénylő által meg nem ismerhető adatot is tartalmaz, a másolaton a meg nem ismerhető adatot felismerhetetlenné kell tenni.
Az adatigénylésnek közérthető formában és - amennyiben az aránytalan költséggel nem jár - az igénylő által kívánt technikai eszközzel, illetve módon kell eleget tenni.
Az adatigénylést nem lehet elutasítani arra való hivatkozással, hogy annak közérthető formában nem lehet eleget tenni.
Adatvédelmi előírások
A közzétett adatok megismerése személyazonosító adatok közléséhez nem köthető. Az elektronikusan közzétett közérdekű adatokhoz történő hozzáférés biztosításához személyes adat csak annyiban kezelhető, amennyiben az technikailag elengedhetetlenül szükséges, a személyes adatokat ezt követően haladéktalanul törölni kell.
Igénylés alapján történő adatszolgáltatás esetén az adatigénylő személyazonosító adatai csak annyiban kezelhetők, amennyiben az az igény teljesítéséhez elengedhetetlenül szükséges. Az igény teljesítését követően az igénylő személyes adatait haladéktalanul törölni kell.
Szervezeti egységek adatfelelősei, elérhetőségük
A Budapest VII. Kerületi Baross Gábor Általános Iskola belső adatvédelmi felelőse: |
Papp Ferencné |
Elérhetősége: |
1078 Budapest, Hernád u. 42-46. |