Erdei iskola
ÖKO NAP
Előzetes:
- Vegyes csapatok beosztása 2013.03.26-án.
- Zöld ruhában jön mindenki.
- Szárazelem gyűjtése osztályonként.
- Kupakgyűjtés osztályonként.
- Wc- papír guriga gyűjtése, minden gyerek egy db-ot ad az osztályfőnökének.
- Színes papír a tojástartóhoz, minden tanuló egy db-ot ad az osztályfőnökének.
- Kifújt tojás gyűjtése, minden gyerek egy db-ot ad az osztályfőnökének.
- 3-4. osztályosoknak: kollázs kép készítése hulladékból /papír, rongy, műanyag…/
Téma: Környezetvédelem /leadás: 03.25-re/.
- 1-2. osztályosoknak: bábkészítés: hulladékból / papír, rongy, természetes anyag…/
Téma: Környezetvédelem / leadás: 03.25-re/.
ÖKO nap: Alsó tagozat
Idő: 2013.03.27.
8-8.25 : Reggeli
8.30- 8.50 : H42 tornaterem: Megnyitó: Tállai Zsuzsanna
Rózsa Magdolna
Tisztasági verseny elindítása.
Legzöldebb osztály versenyének elindítása.
Filmvetítés: Környezetvédelem
9.00- 11.45: ÖKO verseny forgószínpad formában.
- Minden állomáson 15- 15 percet tartózkodnak a gyerekek.
- A forgást Papp Judit jelzi csengővel.
Rózsa Magdolna
szervező
Program
Állomás
|
Felelős
|
Terem
|
Anyagszükséglet/pénz
|
1. Játékos feladatok számítógéppel
/Energiagazdálkodás/
|
Cser Anna
Rétfalvi Ágnes
|
416
|
számítógép
ELMŰ/Energia Suli/ Otthon és az iskola
|
2. Állatgondozás - állatvédelem
|
Szeszenka Gabriella
Bokros Éva
|
414
|
Mimio, élő állat, termény: /kukorica, zab…/ sárgarépa, alma
|
3. PET-teke
/Újrahasznosítás/
|
So Somogyi Éva
Sz Varga Violetta
|
413
|
18 db PET palack,
2 labda
|
4. Húsvéti tojás készítése
kifújt tojásból
/Újrahasznosítás/
|
Üveges Edit
Takács Ildikó
|
412
|
kifújt tojás, ragasztó, konfetti
|
5. Tojástartó készítése
Wc-papír gurigából
/Újrahasznosítás/
|
Komaság Margit
Endrédi Nóra
|
411
|
WC- papír guriga, színes papír, ragasztó, olló
|
6.Salátakészítés - keresztrejtvény
/Egészséges táplálkozás/
|
Osváth Bea
Osváth Adrienn
|
409
|
saláta, edény, evőeszköz, pohár
|
7. ”Egészséges” közmondások,
rajzkészítés
/ Egészséges élet/
|
Varga Dóri,
Kállai Éva
|
408
|
szétvágott mondatkártya, boríték, zsírkréta,
csomagolópapír
|
8. Activity
körülírás, mutogatás, rajzolás
/Öko-val kapcsolatos szavak/
|
Bátor Kármen
Varga Péter
|
407
|
szókártya
|
9. Ökopeca
/Szelektív hulladékgyűjtés/
|
Németh Erika
Recski Edit
|
406
|
papír-tó, pecabot,
szelektív hulladékgyűjtő, hulladék
|
10. Gyógynövény, gyógytea
|
Pilis Mónika
Rózsa Magdolna
|
405
|
gyógynövény, gyógytea, gyógycukorka, pohár, kanál, vízforraló
|
11. Társasjáték
/Ökos kérdések/
|
Tállai Zsuzsa
Tripolszky Judit
|
403
|
újságpapír, dobókocka, kérdések
|
Tartalék:
Papp Judit /csengető/
Szőke Andi
Üveges Ica
Hajdu Szilvia
„Vendég vagy a világban, és ez a világ szép vendégfogadó. Van napsugara, vize, pillangója, madara.
Van virágja, rengeteg sok. Tanulj meg örvendeni nekik.
Igyekezz többet törődni azzal, ami még a világ szépségeiből csodálatosképpen megmaradt,
az emberiség minden pusztításai mellett is.”
Wass Albert
Örömmel értesítjük tanulóinkat és szüleiket, a kedves érdeklődőket, hogy a Baross Gábor Általános Iskola a 2011/2012-es tanév végén elnyerte az ÖKOISKOLA címet.
Az Ökoiskola cím azon iskolák munkájának legmagasabb szintű állami elismerése, melyek iskolafejlesztési, pedagógiai munkája kiemelkedően magas színvonalon képviseli a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiai értékeit.
Az Ökoiskola cím adományozása kapcsolódik az ENSZ "A fenntarthatóságra oktatás" 2005 - 2014 . évtizedének programjához.
Az Ökoiskola egyfajta szempontrendszer, mely irányt mutat: Egy Ökoiskolában nemcsak a tanításban érvényesülnek a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának elvei, hanem az iskolai élet minden területén.
Ökoiskolánkban szerepet kap a környezeti nevelés, a diákok ötleteikkel, munkájukkal segítik az iskola környezettudatos működését. Iskolánk működtetése környezetkímélő, a szülőkkel és a helyi közösséggel együttműködve a helyi környezeti problémák megoldásában.
Pedagógiai Programunkban kiemelkedő szerepet kap:
- Erkölcsi értékek fenntartása és átadása.
- Környező világunk megismertetése, megszerettetése, megóvása.
- Hagyományok ápolása.
Környezeti nevelési céljaink, feladataink a fenntarthatóság érdekében:
- Környezetvédelmi, ökológiai alapismeretek tanítása.
- Környezeti problémák megoldásához szükséges készségek fejlesztése.
- Élményekben, cselekvésekben gazdag pedagógiai módszerek alkalmazása.
Környezeti nevelésünk legfontosabb színtere az iskola és környezete
- A tantermeket, folyosókat növényekkel, tanáraink és diákjaink alkotásaival díszítjük.
- Környezettel harmonizáló játszó- és pihenőhelyek kialakítása.
- Két új sportudvarunkat rendszeresen használjuk a mindennapi testnevelésben és a programokon.
- Iskolai zöldterületek bővítése, ápolása tantermekben, folyosókon, ökosarok kialakítása az udvaron..
- Madáretetők kihelyezése, gondozása az öreg udvari fákra..
Lépések az iskola környezetbarát működése irányában
- Energiatakarékosság a vízhasználat, világítás és szellőztetés területén.
- Környezetbarát tisztítószerek használata.
- Szelektív hulladékgyűjtés.
- Tisztasági verseny.( „zöld szemüveg”)
- Egészséges életmód, biotermékek bemutatása és megkedveltetése az egészség és családi napok keretében..
Környezeti nevelés a tanórán és tanórán kívül
- Minden tantárgyba beillesztett környezeti nevelés.
- Helyi természeti- és környezeti értékek megismerése.
- Az iskola fejleszti a fenntarthatósággal kapcsolatos információs bázisát a könyvtárban könyvek, Cd-romok, folyóiratok formájában.
- Túrák, tanulmányi kirándulások, táborok szervezése.
- Figyelemfelhívás jeles napokon: Víz Világnapja, Föld Napja, Madarak és Fák Napja, Környezetvédelmi Világnap, Takarítási Világnap, Autómentes Világnap, Állatok Világnapja, Biodiverzitás Napja, Gyalogló Világnap.
- Ökohíradón keresztül a diákok folyamatos tájékoztatása.
- Természetismereti versenyek, vetélkedők.
- DÖK rendezvényei, előadásokon, találkozókon, pályázatokon váló részvétel.
- Erdei iskola helyszínének felkeresése, megismerése, erdei iskolai program kidolgozása.
- Aktuális pályázatok készítése.
- Szelektív hulladékgyűjtést támogató pályázatok.
- A szakmai munkaközösségek összehangolják környezeti nevelési feladataikat.
- A technikai dolgozók számára tájékoztatást tartunk az ökoiskolai feladatokról.
Decemberben az adventi készülődés jegyében, természetes anyagokból, kézműves technikákkal készítünk ajándék- és dísztárgyakat.
DADA
A Dohányzás, Alkohol, Drog, AIDS Program évek óta sikeresen folyik iskolánkban kiképzett rendőr segítségével.
A Rendőrség Biztonságra Nevelő Iskolai Programjának célja
A gyermekek felismerjék a veszélyhelyzeteket.
Meg tudják különböztetni az Őket érő pozitív és negatív hatásokat.
Ki tudják számítani döntéseiket, cselekedeteik következményét, eredményét.
Képesek legyenek ellenállni még a kortársaiktól érkező csábításnak, kínálásnak.
Olyan megoldási módok közvetítése a gyermekeknek, melyeket személyiségükbe építve szükség szerint készségszinten tudnak alkalmazni.
Pályázatok e-mail címe
A pályázatokat elektronikus formában a következő címre küldhetitek el: barosspalyazat[kukac]gmail.com |